AcetoneISO2

2008 január 4 at 12:08 de. 17 hozzászólás

Az AcetoneISO2 egy virtuális meghajtó-program. Ugyanolyan, mint a Daemon Tools win alá, viszont sokkal sokoldalúbb és jelentősen több haszna van.
Természetesen az első amit tud, és ez az elsődleges célja is, emulálni a cd-kép fájlokat. Tud iso-t, nrg-t, bin-t, img-t és mdf-et emulálni. Tehát a legtöbb jelentősebb képfájlt ismeri.
Ha akarunk, tudunk akár adatbázist is csinálni a képfájljainkból, ez rögtön a 2. funkció alatt el is érhető.
DVD-film lejátszása a 3. funkció. Nem kell azzal szöszölnünk, hogy bemountoljuk a képet, aztán még elindítani valahogyan, mert ugyebár akkor meg kell keresni, hogy hova is mountolta be nekünk a gép. Klikk a Play DVD-Movie ISO-ra (itt az iso csak azt jelöli hogy DVD-képet olvashatunk be, amúgy az előbb felsorolt képek akármelyikét bemountolhatjuk), és már lehet is nézni a filmet.
Vannak plusz eszközök benne, például csinálhatunk .cue-t, kicsomagolhatjuk ami a CD/DVD-képen van, audio-CD-ről csinálhatunk egy mentést (CD-képben), stb…
4-féle konvertálási lehetőségünk van: rögtön az első az, hogy bármilyen CD-képet tudunk iso-ba konvertálni. Ez nagyon hasznos funkció, hiszen kiírni az iso-t a legkönnyebb. Második gombocska a PSX konvertálás. Én nem érek vele semmit, de akinek van PS-e az örülhet neki, hiszen PS-lemezeket is lehet vele másolni, írni, lejátszani stb…
Mint láthatjuk nagyon sok mindenre jó ez az acetonISO2. Rengeteg féle cd-képet be tud olvasni.

És most hogy hogyan tudjátok megszerezni és bekonfigurálni:
Először is szedjétek le innen. Aztán terminál megnyitódik, bemenni root-ba, és beírjátok hogy:
chmod 4755 /usr/bin/fusermount (néhány disztrón /usr/fusermount)
chmod o+rw /dev/fuse
addgroup <te felhasználóneved> fuse (pl: addgroup jani fuse)

Ezután már használhatjátok is. Én is használom, mindenkinek ajánlani tudom.

Entry filed under: Programok. Tags: , , , , , , , , , , , , , , .

Visszatértem IM-ek… avagy mivel használjuk az msn-t, yahoo-t, és a többit?

17 hozzászólás Add your own

  • 1. BaOg  |  2008 január 10 - 11:31 du.

    Szia!
    Feltettem a progit, beírtam amit be kellett, indítanám a progit elindul tölt egy kicsit azután kilép és semmi.
    Ha tudnál adni valmi tippet nagyon meg köszönném.

  • 2. maraxush  |  2008 január 10 - 11:57 du.

    üdv, milyen alapú disztrod van? (debian, rad hat, gentoo, stb stb…)

  • 3. BaOg  |  2008 január 11 - 12:37 du.

    Ubuntu 7.04 (feisty)

  • 4. BaOg  |  2008 január 11 - 12:42 du.

    terminálban ezt adja:

    root@catv54038A050:/home/baog# acetoneiso2
    Qt: Session management error: Authentication Rejected, reason : None of the authentication protocols specified are supported and host-based authentication failed
    acetoneiso2: symbol lookup error: acetoneiso2: undefined symbol: _ZN9QListData7detach2Ev

  • 5. maraxush  |  2008 január 11 - 4:34 du.

    nem tudom mi lehet az oka, utána járok, hátha sikerül valamit kieszelni 😉 én 7.10-et használok, de egyik haveromnak fent van a 7.04, megkérdezem hátha tudja rá a választ, ha nem akkor megpróbáljuk generálni a hibát

  • 6. maraxush  |  2008 január 11 - 4:39 du.

    hmm… elsőre azt mondanám, hogy a qt nevű kis dolgot tedd fel, ez a megjelenítője a kde-nek… talán elsdlegesen erre csinálták az acetoneiso2-t…
    próbáld meg, ha a hiba még fent áll ezután is, szólj és tovább nézelődök

  • 7. BaOg  |  2008 január 11 - 6:08 du.

    Szia! Megoldottam a problémát leszedtem 1 másik verziót
    http://download.tuxfamily.org/3v1deb/pool/feisty/3v1n0/
    és a paroncsok beírása után már működött is.
    Nagyon frankó progi 🙂

  • 8. maraxush  |  2008 január 11 - 6:10 du.

    nah örülök neki hogy sikerült megoldani 😉
    frankó frankó, de mint írtam én jobban szeretem a terminálos megoldását az emulálásnak 😀 ráadásul az tud neked konvertálni is egyik cd képből a másikba 🙂 ugyanúgy mint acetoneISO

  • 9. BaOg  |  2008 január 13 - 9:44 du.

    Kezdő linuxos vagyok… 😀 Tudom hogy kell mountolni terminálból, csak vannak olyan képfilék amihez kell valami progi mondjuk a .bin .cue a 2 egymáshoz tartozik meg mittom én ezzel van csak problémám, próbáltam már pár dolgot de 1-ik se volt jó de ez most frankó (ja és konvertálni meg nem akarok mert minek:) :D:D

  • 10. maraxush  |  2008 január 14 - 12:05 du.

    hjah hát ez is egy felfogás hogy minek 😀 én meg ezzel úgy vagyok hogyha alapból meg lehet oldani akkor minek terheljem még magam egy progival is 😛

  • 11. kisbuco  |  2008 február 1 - 5:23 du.

    sziasztok. feltettem én is Ubuntu 7.10 es verzióra. el indul a program. metöltöm a cd képeket. na de hova mountolja be őket? :S

  • 12. rtom  |  2008 március 16 - 6:03 du.

    Ubi 7.04 alól, telepítés előtt megpróbálkoztam a fenti parancsokkal, de nincs fusermount fájl, egyik könyvtárban sem. A .deb csomag pedig “Error: Dependency is not satisfiable: libqt4-core” hibával megáll. A nem “kielégítő” csomag fent van.
    Hogyan tovább?

  • 13. rtom  |  2008 március 16 - 6:28 du.

    A README-ben leírt függőségeket feltettem, most már van fusermount, de .deb csomagos telepítés még mindíg a fenti hibával áll meg, a forrásból tett próbálkozásnál pedig:
    sources/main.cpp: In function ‘int main(int, char**)’:
    sources/main.cpp:9: error: incomplete type ‘QLocale’ used in nested name specifier
    make: *** [build/main.o] Error 1
    ötlet?

  • 14. rtom  |  2008 március 16 - 7:09 du.

    Végül is a 2.1.0 verzió .deb csomagból felment, de megemlíthetted volna, hogy ennyi függősége van. A egy halom KDE-s lib-et felpakolt + a Konquerort is. Ha így haladok, át kell térnem Kubuntura…

    Azért kösz a leírást

    üdv
    rtom

  • 15. maraxush  |  2008 március 16 - 7:49 du.

    nem tudom, nekem semmi bajom nincsen vele, annyi, hogy nyitnom kell manuálisan fudermount könyvtárat, mert magától lusta megnyitni… a telepítésnél semmi függőségi hibát nem szokott kiadni

  • 16. ojh  |  2008 szeptember 16 - 8:09 du.

    nem jó, egy gané ez

  • 17. maraxush  |  2008 szeptember 17 - 2:40 de.

    ojh, és miért? 🙂 sztem megoldható, és minden jó 🙂

Hozzászólás

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Bemutatkozás

Sziasztok! Gondoltam, már itt az ideje, hogy valami bemutatkozó szöveget is írjak, hogy mégis ki vagyok és miért is használok Linxut, és nem az Istenített Windows-t. Hát, a nevem Maraxush. Azért kezdtem el 1 évvel ezelőtt Linuxot használni, mert egyszerűen elegem lett a Windows-ból, hogy mindíg újra kell tenni, behal a rendszer, bejön a kék-halál, vírusok tömkelege van... Nem, én ezt nem bírtam már tovább idegekkel. Elkezdtem használni először az Ubuntu Linuxot. Azóta nagyon sok disztrót kipróbáltam már, Kubuntutól kezdve a Slackware-ig. Most jelenleg SUSE 11.0-t használok. Valószínűleg ezen már nem is fogok változtatni. Ha valakinek kérdése lenne, az keressen fel bátran e-mail-en, vagy akár jabber-en/gtalk-on! Ha tudok, segítek! =) E-mail/Jabber/GTalk: maraxush@gmail.com

Bejegyzések naptára

2008. január
h K s c p s v
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Lehet keresgélni ^^