IM-ek… avagy mivel használjuk az msn-t, yahoo-t, és a többit?

2008 január 4 at 8:31 de. 5 hozzászólás

Gondolom minden kezdő linuxos felteszi ezt a kérdést. Bevallom, én amikor először tettem fel az Ubuntut, komolyan elgondolkodtam hogy akkor most mivel használjam az MSN-emet, vagy a Yahoo-mat?! Természetesen pár órányi fórumozás után már tudtam is (nagyjából) mit akarok. Csak azért mégsem egyszerű a választás ilyenkor, hiszen az ember nem tudja hogy mi mit tud, és mindenkinek vannak bizonyos elvárásai.

Hát, az első amit talán kiemelnék, és egy nagyon hasznos IM, az a Kopete. Igaz, nem ezt használom én személy szerint a legtöbbet, de talán ez a legsokoldalúbb, és például egy valamit jobban tud mint a többi (na de ne siessünk előre).
A Kopete rengeteg IM-klienst támogat, példának mondanám ide az MSN-t, Yahoo-t, IRC-et, ICQ-t, AIM-ot (talán ezek a leginkább közhasználatban álló programok).
Az ember tud magának megjelenítendő képet betenni, nevet változtatni (már amelyik kliensnél ez ugyebár lehetséges, Yahoo-nál csak saját maga láthatja itt is a névváltoztatást), van webcam támogatása, és tapasztalatból mondhatom, hogy ennek a legjobb, a többié kicsit elmosódott, sőt, van amelyik pixeles is. Betűszín állítás, rezgés, egyszerre mehet fel az ember az összes IM accountjára, legyen az akármilyen, és még sorolhatnám az előnyeit. Aki még nem próbálta, annak mindenképpen érdemes letölteni és megnézni! A Synaptic csomagkezelőben csak rá kell keresni, és ki is dobja. Ott bejelölni, és lehet is kezdeni a használatát.

 Kopete

A második leghasznosabb IM talán az aMSN. Ez egy tlc-ben írt MSN-kliens. Mindenképpen megéri kipróbálni, itt sokat nem ragoznék, talán annyit csak hogy ugyanazt tudja mint az Windows Live Messenger, annyi különbséggel, hogy erre nem lehet msn plus!-t feltenni, érthető okokból ugyebár. Erre is van természetesen aMSN plus!, de nem egy kódrendszerrel van az msn plus!-szal, úgyhogy ha valaki azt hiszi hogy ugyanazt tudja mindegyik, akkor téved. De nincs is igazából szükség az aMSN plus!-ra (szvsz), hiszen mindazt tudja, amire szükség van MSN-ben.
És amit még hozzá kell tennem, it is lehet ugyebár megjelenítendő képet váltani, nevet váltani, file küldés és fogadás, és van webcam támogatás benne (de én jobban ajánlom az előbb említett Kopetét mindenkinek aki camozni akar).
Mást azt hiszem nem is kell elmondani erről.

 

amsn

Amit még megemlítek az a Pidgin, vagy másik nevén Gaim. Ez is többklienses IM. Nincs webcam támogatása, file küldés és fogadás lehetséges benne, névváltás van. Erről nem beszélnék sokat, hiszen nem érdemes. Ez azoknak a felhasználóknak jó, akiknek nincs égető szükségük a webkamerás támogatásra. Én személy szerint nem is nagyon használtam eddig, esetleg telepítés közben live CD-ről.
Ha valakinek véletlenül nem lenne fent amikor felteszi az Ubuntut (bár kétlem hogy ilyen lenne, mert ez alap felszereltség), annak csak a Synaptic-ba kell beírnia hogy pidgin, és telepítheti is.

 

pidgin

Az X-chat nevű program egy IRC-kliens, Linuxra szerintem a legjobb és leghasználhatóbb. Szép grafikus felület, kevés bug. Erről nem is érdemes többet beszélnem, szerintem mindenki tudja hogy mi az az IRC ^.^ …
Telepítése természetesen Synaptic-ból.

 

xchat

Természetesen ennél jóval több IM van a világon Linuxra is, de nem sorolom fel most mindet, csak amik szerintem említésre méltóak, és a legjobbak.

Entry filed under: Programok. Tags: , , , , , , , , , , , , , .

AcetoneISO2 Iso emulálás másképpen

5 hozzászólás Add your own

  • 1. evenorbi  |  2008 január 6 - 1:46 de.

    A Pidgin talán azért jobb, vagy hasznosabb, mint a többi, mert nem csak Linux-os, ellentétben a többivel, így ha már Win-en is azt használta az ember, akkor könnyű átszokni.

  • 2. maraxush  |  2008 január 7 - 6:07 du.

    Hát igen, ebből a szempontból hasznosabb. Viszont aki szeretne webkamerát is használni, az konkrét nehézségekbe ütközhet. Szvsz én maradok a Kopeténél vagy az aMSN-nél.

  • 3. hepike  |  2008 január 28 - 12:59 de.

    Hello.nagyon hasznosnak találom a blogodat!Most bukkantam rá fél órája.végül is annyit szeretnék csak, hogy aMSN-hez még azt is kiemelhetnéd, hogy képes megjeleniteni a szines agyon csicsázott nickeket(természetesen nem alapból)és van hozzá msn live skin is ami nagyon sokban hasonlít az eredetire.webcamot ugyan csak jol kezeli.egyetlen rossz oldala és gyengéje a betütipusok.ha esetleg érdekel téged vagy akárkit a live skinnel és a szines nick pluginnal megspékelt telepitő annak itt van link: http://tudomain.extra.hu/download.php?fname=./Hasznos-fontos/linux/amsn_0.97-1.deb
    én forgattam és működik, eddig nem panaszkodtak rá.hello

  • 4. maraxush  |  2008 január 28 - 12:58 du.

    Hepike köcc az infót, ki már nem egészítem mert itt bent van a hozzászólásokban 🙂

  • 5. juerg...  |  2008 július 9 - 10:08 de.

    Üdv!
    Az Emesene is jópofa. (én most tettem fel) Ha zenét hallgatsz, kiírja ha beállítod. A “színes betűket” is láthatod a neveknél. Kamera nincs; csak MSN; de rengeteg smiley-készlet leszedhető.
    Amúgy Kopete is: RENGETEG szmájli! 😀

Hozzászólás

Trackback this post  |  Subscribe to the comments via RSS Feed


Bemutatkozás

Sziasztok! Gondoltam, már itt az ideje, hogy valami bemutatkozó szöveget is írjak, hogy mégis ki vagyok és miért is használok Linxut, és nem az Istenített Windows-t. Hát, a nevem Maraxush. Azért kezdtem el 1 évvel ezelőtt Linuxot használni, mert egyszerűen elegem lett a Windows-ból, hogy mindíg újra kell tenni, behal a rendszer, bejön a kék-halál, vírusok tömkelege van... Nem, én ezt nem bírtam már tovább idegekkel. Elkezdtem használni először az Ubuntu Linuxot. Azóta nagyon sok disztrót kipróbáltam már, Kubuntutól kezdve a Slackware-ig. Most jelenleg SUSE 11.0-t használok. Valószínűleg ezen már nem is fogok változtatni. Ha valakinek kérdése lenne, az keressen fel bátran e-mail-en, vagy akár jabber-en/gtalk-on! Ha tudok, segítek! =) E-mail/Jabber/GTalk: maraxush@gmail.com

Bejegyzések naptára

2008. január
h K s c p s v
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

Lehet keresgélni ^^